måndag, april 28, 2014

med hjälp av en vän

hejregina.elledecoration.se frisyr
Jag har just nu väldigt långt hår och har det i stort sett alltid uppsatt. Oftast i knut eller hästsvans men ska jag vara lite mer uppklädd gör jag så här. Och har man en vän i närheten är det superenkelt. Mattias brukar assistera mig
hejregina.elledecoration.se frisyr2
Du behöver ett pannband som kan vara tjockt eller tunt. Är det tunt så blir det bara som ett litet streck över luggen, vilket jag tycker är fint. Lägg allt hår på ryggen och låt vännen börja rulla upp det på ena halvan av pannbandet. Hela vägen upp till nacken, då trär man över den tomma delen av bandet till pannan. Stoppa in håret som hänger ut vid sidorna och sen är det klart!

2 kommentarer:

  1. Jättefint! Jag har en fråga; vart har du köpt tapeten på den fjärde bilden i det här inlägget: http://hejregina.blogspot.se/2014/03/blog-post_16.html ? Är i tapetväljartider och har så förskräckligt svårt att bestämma mig - har du några tips på bra hemsidor med tapeter / inspiration? :)

    SvaraRadera