torsdag, april 17, 2014

ingenting > något

hejregina.blogspot.com burk2En ny burk! På jul fick jag en glassmaskin av min mamma och den kom i en så fin, rund, papplåda att jag inte kunde med att slänga den. Så den fick bli ompysslad och förvaring iställethejregina.blogspot.com burk3Jag sprayade den grå och skar ut mönstret i vit dekorplast. Först mätte jag omkretsen och provade mig fram tills jag hittade en bredd jag gillade och som gjorde att det gick på ett uthejregina.blogspot.com burk1Två saker jag gillar; 1: att göra saker av något som annars skulle vara ingenting. 2: att ha material och onödiga saker sparade när man vill prova något eller får en idéhejregina.blogspot.com spararDärför har jag väldigt svårt att slänga saker som skulle kunna gå att använda till något. Till exempel: en bunt planritningar från en byggnad vi fick gå in i innan den skulle rivas, papper med text från en utställning i Madrid, fint prasselpapper från en nyköpt sko, två lådor som något kom i någon gång, alla prickar som blev uthuggna när jag gjorde den här, gips som blev över när Mattias skulle gipsa foten, plywoodrester från laserskäraren i skolan, plexiglas som hör till ramar som inte längre finns och nät som man spänner på textilramar när man ska trycka tyg. Ingenting som kan bli något

9 kommentarer:

  1. Jättefin burk. Jag spar också på saker som jag tror att jag ska kunna använda till något annat För det mesta blir det ingenting men plötsligt någon dag kommer man ihåg den lilla mojängen, plasten eller silkespappret man sparade för tre år sedan. Jag gillar din blogg och din kreativitet.

    SvaraRadera
  2. åh, vart är kaninen ifrån? hur söt som helst :)

    SvaraRadera
  3. Dom där plywood-resterna skulle väl kunna bli jättefina glasunderlägg? :)

    SvaraRadera
  4. Bästa sättet att främja kreativitet! Samt billigt och miljösmart!

    SvaraRadera
  5. Så himla bra att spara på saker, jag har jätte mycket prassel papper och fina kartonger och lådor. Det enda problemet är att hitta på ett smart sätt att förvara denna samling innan de kommer till användning...

    SvaraRadera
  6. Jag tror att den där krokodilen ska fundera på vad den ska äta upp?

    Kram
    H

    SvaraRadera
  7. Bästa bloggen på länge! Hamnade här av en slump och är så glad för det. Har fått massor med inspiration :)

    SvaraRadera
  8. Verkligen älskar din inredning!

    SvaraRadera