tisdag, juni 04, 2013

Sommarlov

hejregina.blogspot.com sommarlovJobbar för att hinna med det sista i skolan, blir klar och upphämtad, åker ut till öckerö och grillar. Går upp på taket, njuter av utsikten, badar nästan, tar en promenad och åker hem, 18 grader mitt i natten och vi drar ut madrassen på balkongen och somnar. Vaknar och åker till syskon, föräldrar och syskonbarn, har vattenkrig, myser och inventerar vad vi ska packa med oss, somnar, vaknar och blir sena till kyrkan, fikar och åker hem till Tora. Grillar och säger hejdå till min klass som snart sprids ut över världen igen. Nästa gång vi ses är vi i Kina. Åker hem och packar, somnar och vaknar. Hämtar ut mitt visum och fortsätter ner till skåne. Sågar, målar och viker papperstranor efter den blivande studentens önskemål och promenerar i hjulspåren genom överblommade rapsfält ▲

4 kommentarer:

  1. jag hämtade själv precis precis ut mitt visum till kuba. så himla overkligt när stora resor kommer mot en med stormsteg.

    SvaraRadera
  2. Vad fint! Så vill jag också ha det! Snart snart!

    SvaraRadera