onsdag, november 07, 2012

hejregina stol2I förra veckan blev min stol blommig. Jag tog en bit bomullstyg som jag hittade i min tygsamling. Egentligen hade jag tänkt att köpa ett ordentligt möbeltyg men när jag fick en stund över en eftermiddag så tänkte att det är lika bra att pröva och se hur det blir. Så det här får sitta tills det slits uthejregina stol3Det tog ungefär en timme. Fördelen med ett tunnare tyg är att det är lättare att få det slätt och jämnt. Jag avskyr när det blir bubbligt och veckigt. Då gör jag hellre omhejregina stolStolen är nästan som en skulptur. Snirkliga ben med små svarta hjulhejregina stol4Och under dynan är det som en liten blomma. Jag gillar när man kan se att de har lagt ner tid på något bara för att det går. Fast det inte behövs. Det är som att förgylla sin vardag. Det blir lite finare

13 kommentarer:

  1. hur gjorde du? har en fuling till kontorsstol hemma jag funderar på att klä om, fast jag vet bara inte hur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Häftpistol! enkelt och smidigt. Om du har en kant som är synlig kan du ju köpa möbelspikar till den delen, eller häfta och limma ett snöre/band över.. lycka till!

      Radera
  2. Sjukt snyggt! kontorsstolar brukar ju aldrig annars vara så vidare värst roliga, men en sån där blommig skulle inte sitta helt fel....

    SvaraRadera
  3. Alltså, så himla fin. Önskar att jag hade något enkelt att klä om.

    SvaraRadera
  4. Perfekta stolen! Så fint med de små hjulen och välvda armstöden. Och perfekta tyget. Tror få saker är vackrare än blommor på svart botten.

    SvaraRadera
  5. Åh så himla bra det blev! Tack för inspirationen, Nu vet jag vad jag ska kika efter för stolar på loppisar framöver .

    SvaraRadera
  6. alltså den blev ju fruktansvärt snygg!

    SvaraRadera