tisdag, mars 20, 2012

Och vinnarna är:

jWnRfm on Make A Gif, Animated GifsIgår skrev jag ner era namn på små lappar och vände sedan upp två stycken. Och vinnarna är:

Malin, fyra tips
Anna, magiskt och vansinnigt
Grattis! & glöm inte att skicka eran hemadress till hejregina@gmail.com

Sen vill jag tacka för alla tips!
Här kommer några av era förslag på hur man kan förgylla sin vardag:

▲ Att läsa hela morgontidningen tillsammans med färgglad frukost. Jag blir verkligen på jättebra humör av att ta mig tid att intressera mig för alla artiklar. ▲ skrubbe ansiktet og sitte med ansiktsmaske på, mens man nyter en stor kopp chai-te med melk og honning på kvelden ▲ Att äntligen kunna dricka trekaffe på baktrappen i vårsolen ▲ Röja i ordning lite hemma, köpa tulpaner och tända ljus så att det blir sådär kalasfint. Sen kan man ta en kopp kaffe och en liten kaka och sitta där och njuta av hur fint det är. Helst när det är sol, så vattnets glitter speglas i vårt tak. Åh. ▲ När jag har tid att ostört och ostressat skriva på små sagor eller historier med obegränsade mängder te och får vara helt helt själv. ▲ Försöka glömma allt plugg en liten stund och bläddra i någon inspirerande grafisk design bok. Eller att rita, eller ta en stund och läsa fina bloggar. ▲ Skratt, parmesan och vårljus som tränger sig in under kjolkanten. ▲ Koka citronlemonad, hälla i glasflaskor och dricka när jag vill. ▲ Vakna av sig själv och inte av en väckarklocka är nog lyxigast. Speciellt om man vaknar bredvid någon man tycker väldigt mycket om. ▲ Vardagslyx för mig är att jag tillåter mig själv att klä upp mig varje dag om jag så känner. Att vara fin en tråkig tisdag är rena lyxen. Och att dricka vatten ur sugrör såklart! ▲ Att ringa till en bästa vän och tala länge, specielt om hur mycket man älskar varandra.

Fint!

3 kommentarer:

  1. Grattis till vinnarna!
    Vilka bra vardagslyxtips du fick in! Ska genast anamma flera av dessa. Längtar speciellt efter att få äta frukost på en solvarm trappa!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. dör vad fint! så himla glad jag blir!

    SvaraRadera
  3. Välbehövd pepp, tack för fint initiativ!

    SvaraRadera