måndag, februari 06, 2012

Åkrar och ängar, åkrar och ängar

"vad är det för ett stort, rutigt stycke tyg, som jag ser ner på?" frågade pojken utan att vänta, att någon skulle svara. Men vildgässen, som flög omkring honom, ropade genast: "Åkrar och ängar, åkrar och ängar" 

Jag hittade detta fina spel när jag rensade bland gamla saker för ett tag sen. (Korten agerar även publik här) Det är citat från kända författare och deras böcker. Jag som är oanmälbildad inom ämnet, jag kan lära mig ett och annat. Och som från ingenstans blir jag väldigt sugen på att läsa Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige.

5 kommentarer:

  1. HejRegina ;) Just nu har jag en tävling på min blogg där du kan vinna valfri (!) klocka från Daniel Wellington, låter det intressant? :)

    Sköt om dig, Kram S

    SvaraRadera
  2. Ja läs den! Själv plockade jag fram en av böckerna ur Herman Lindqvist serie; Historien om Sverige, igår. Jag har fått den av S för längesedan...

    Nu ligger den vid sängen, ett litet steg på vägen... Får se om den har turen att bli läst!??...

    Kram
    Lubb

    SvaraRadera
  3. Oj vilken roligt spel! Är det gammalt eller kan man få tag på det någonstans? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej tyvärr, hittade det bland spelen vi lekte med när vi var små, och det var nog gammalt redan då...

      Radera
  4. svar: Åh tack! Ja, det är framför en projektor. Synd bara att ljuset från den är så himla gult, för färgerna blev ganska gräsliga, haha.

    SvaraRadera