onsdag, november 30, 2011

Jag tar det från början

För er som inte vet så åkte jag och Mattias på en 4 månaders lång jorden runt resa i våras. Det är därför det plötsligt kommer inlägg med bilder från varma länder här. Innan vi åkte iväg bjöd vi in till en picknick i min då, omöblerade lägenhet. Dels för att vi själva skulle missa våren och allt picknickande här hemma, men också för det var det enda sättet att få plats med alla på den lilla ytan. Jag hade inte flyttat dit så mycket saker, men gjorde fint med vad som fanns. Kartan hade fått följa med i första lasset, lite filmrekvisita från dagen innan, en väska på en ledig spik och ballonger såklart.Vi satt på filtar på golvet, pratade och åt familjepizzor så att det blev nästan sommarnattskänsla även fast det var en onsdag i februari. Det var trångt men mysigt och någon räknade ut att vi hade ungerfär 1,5 kvm per personNär alla hade gått hem funderade vi på var vi egentligen skulle befinna oss två veckor senare. Det kunde vi inte fatta då. Resan började med 3 dagar i Hongkong. Sedan flög vi till Nya Zeeland, en månad, där vi hyrde en campervan och åkte runt mellan städer och berg. Huvuddelen av våran resa spenderade vi på Hawaii där vi arbetade på en hjälporganisation. Fler inlägg som handlar om våran resa hittar ni under kategorin jorden runt. Nu är vi redan hemma sedan länge och snart redo att ta jullov. Knäppt

4 kommentarer:

  1. spännande! ska minsann läsa igenom jorden runt! hittade precis in här o måste fråga om nollsjufemton... det är nämligen min födelsedag, är det din med ? ^^

    SvaraRadera
  2. Hej Regina! Vilken underbar känsla för stil du har. Dina bilder är så mjuka så jag vill gnaga på dem i kanterna. Tack!

    SvaraRadera
  3. u.n.d.e.r.b.a.r.t. med en sån resa. vilken dröm.

    SvaraRadera